Årsmöte 2016

2016-03-07
Bengt-Åce Gustavsson

Årets årsmöte i Formel Vee Sverige blev återigen ett snabb och enkelt, (inte desto mindre viktigt) möte.  En kort sammanfattning av de viktigaste händelserna på mötet:

Föreningens duktiga sekreterare sedan många år, Patrik Åström hade meddelat att han ville sluta då han har fått mer och mer att göra i Racerhistoriska Klubben. Mötet tilldelade Patrik "Den gyllene kamaxeln" som tack för mångårigt engagemang. Dessutom hade Åke Jauhiainen bestämt sig för att sluta i sin roll som kassör.

Valberedningen hade gjort ett utmärkt förberedande jobb och mötet gick helt på deras linje. Så efter ett första konstituerande möte ser vår nya styrelse ut enligt följande:

Ordförande: Johan Lund
Ny sekreterare: Henrik Mathiasson
Ny kassör: Lars Ohlsson
Övriga ledamöter: Stefan Persson och Hans Hillebrink.
Suppleant: Anders Bertilsson

Ny revisor: Christer Folke

Mötet beslutade även att ny valberedning består av Patrik Åström och Gitte Gunnars.

Till styrelsen förfogande för hjälp med Websida och tävlingsrapportering: Christer Abrahamson

Mötet beslutade även att behålla 500 kr som medlemsavgift för aktiva under 2017.

Henrik Mathiasson är nya sekreteraren!

Även vår nya sekreterare är välkänd från tävlingsbanorna

Henrik -och -Seppo

Vår nya sekreterare i Formel Vee föreningen heter Henrik Mathiasson, och tävlar aktivt sedan 2011. Henrik är i dagsläget 46 år, (enligt prästbetyget, men enligt honom själv ungefär 18…!). Han jobbar framgångsrikt inom databranschen med affärssystem.

Han har själv inga större minnen av Formel Vee från när det begav sig, utan de första formelbilsminnena är från stordagarna på Anderstorp när Ronnie Petersson körde Formel 1! Inte desto mindre är Henrik genuint intresserad av motorhistorik, och det var ett minnesvärt ögonblick när hans och Anders Bertilssons nuvarande FinnVau levererades av, inte bara den forna ägaren och föraren Merja Fischer, utan även av bilbyggaren Seppo Nieminen!
- Det gav onekligen en viss känsla av proveniensen som de brukar säga i Antikrundan, skrattar Henrik.

Med erfarenhet som affärsdrivande på arbetstid och Formel Vee entusiast på fritiden kommer Henrik att vara som klippt och skuren för sekreterarposten!

Lars Ohlsson vår nye kassör

Lasse från Orsa är en välkänd figur på Formel Vee-banorna.

Han har tävlat aktivt med sin Austro Vau #97, (med massor av spännande historia!), sedan 2009. Tidigare har han varit lite inblandad i Rally under 10 år, mellan -74 och -84. Han har tidiga minnen av Formel Vee då en lokal förare blev hyllad i lokalpressen med smaskiska bilder på hans Formel Vee! Sedan föll klassen i glömska hos Lasse tills en affärsbekant, vår klasspappa Johan Lund, talade sig varm för varan!

Han har en gedigen ekonomisk utbildning på högskolenivå och driver framgångsrikt sitt företag Dala laminat, där man tillverkar vakuumlimmade laminatskivor för t.ex. skåptillverkning till lätta och tunga fordon.

Lasse har flera år varit föreningens revisor, så han har redan från start en god insikt i föreningens lilla ekonomi. Gå gärna förbi Lasse och Gitte på banorna i sommar och säg hej, å var beredd på brett dalmål och rappa kommentarer!

Lasse2
Lasse
No ACF gallery field data found

Galleri