Finalen för den Historiska Racing Cupen kördes i Falkenberg. 200 bilar stod på startlinjen. Formelbilarna och de nyare standardbilarna har ökat mest i antal i år, vilket har givit arrangören det angenäma problemet hur man skall dela upp klasserna som blivit överfulla. Formel Ford och Formel Vee har kört ihop de senaste säsongerna, men i Falkenberg var de stora nog för att köra var sina heat. Klassen för F3 1000cc hamnade i Formel Vee heatet. Dessa är snabbare än Formel Vee och följaktligen körde vinnaren Ferdinand Gustavsson just en sådan bil. Hans färd mot segern blev dock allt annat än lugn. Han kom utanför banan på baksidan och fick en riktig flygtur över kerbsen. Efter målgång konstaterade han sprickor i både motor och växellåda och det var slutkört för hans del i helgen. Leif O Röret Jönsson tog andraplatsen. Thomas Marklund var bästa Formel Vee förare och han tog tredjeplatsen i heatet före Christer Ericsson, också Formel Vee. I andra racet startade F3-föraren Stefan Hellström sist. Han fick problem med kokande motor i första heatet, som han bröt. I andra fungerade allt perfekt och han tog sig igenom hela startfältet och vann heatet före Formel Vee förarna Thomas Marklund, Axel Madsen och Christer Ericsson. Hela Formel Vee-klassen hade en Italiensk afton med en härlig buffé. Närmare 50 personer var med, både gamla och nya förare. Vi kan räkna med ännu större startfält nästa år, var så säkra!